سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسولان آذربایجان شرقی ((اتحاد ملی )) ضرورتی تاریخی است .

به اعتقاد مسوولان و مدیران استان آذربایجان شرقی نامگذاری امسال به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی ازسوی رهبر معظم انقلاب‌اسلامی به هنگام ضرورت تاریخی در شرایط کنونی است.

این افراد معتقدند در شرایط حساس کنونی داخلی و بین‌المللی حفظ اتحاد و یکپارچگی آحاد ملت در برابر زورگویی‌ها و خواست‌های غیر منطقی آمریکا و غرب از ایران بسیار حیاتی و ضروری است.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اتحاد ملی در داخل کشور، گفت: درابعاد داخلی وحدت قومی، سیاسی، مذاهب اسلامی و ادیان الهی، وحدت تاریخی و جغرافیایی برای کشور گسترده‌ای چون ایران ازاهمیت بسزایی برخوردار است.

اباصلت سیاح افزود: هر یک از بندهای فوق بااتصال به یکدیگر، اتحاد ملی را تحقق بخشیده و هر یک از این حلقه‌ها به منزله زنجیری مستحکم و پایداری است که انسجام سیستم و جامعه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: مسوولان و سیاست‌گذاران با ظرافت خاص باید در مقوله اتحاد ملی عمل کنند چرا که تقویت توازن و حساسیت به همه اجزای تشکیل دهنده آن با توجه به وزنشان می‌باشد.

سیاح با اشاره به توطئه‌های دشمنان در خصوص ایجاد شکاف و خدشه قومی در ایران و حرکت‌های تخریبی علیه اتحاد ملی، گفت: چنین حرکاتی اعم از زمینه سازی، اهانت به اقوام و تحریک احساسات از ناحیه هرکس، مقام، دسته و گروهی که باشد به ضرر منافع ملی و در جهت مخالفت با هدف‌گذاری مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان ساخت: نامگذاری امسال به نام اتحاد ملی بدون تردید ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور اسلامی ایران می‌باشد.

سه تن از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز بر این باورند که با توجه به شرایط کنونی بین‌المللی که قدرت های زورگوی جهانی نظام اسلامی ایران را در ارتباط با پرونده هسته‌ای به چالش کشیده‌اند، نامگذاری سال ‪ ۸۶‬از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "وحدت ملی و انسجام اسلامی" بهترین انتخاب و گزینه است.

این نمایندگان ایجاد اتحاد ملی را بیش از پیش بین صفوف ملت را یک ضرورت تاریخی و تعیین‌کننده دانسته و برضروت تحکیم وحدت ملی در دفع تهدیدهای دشمنان تاکید کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی دراین ارتباط به خبرنگار ایرنا، گفت:
نامگذاری سال ‪ ۸۶‬از سوی معظم‌له با توجه به اهمیت حفظ دستاورد بزرگ فناوری هسته‌ای برای ملت ایران، یک انتخاب دقیق و حساب شده است.

وی، با اشاره به رخدادهای تاریخ معاصر ایران و گذراندن بحران‌هایی چون مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، دستاورد بزرگ کسب فناوری هسته‌ای را یک پیروزی درخشان دانست که حفظ وباروری آن نیاز به وحدت ملی و انسجام اسلامی دارد.

میرتاج‌الدینی، انسجام اسلامی را نیز بهترین شیوه برای غلبه برمشکلات جهان اسلام دانست که ابرقدرت‌ها رااز دست یابی به اهداف شوم و پلید خود در جهان اسلام باز خواهد داشت.

عشرت شایق، دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی نیز اتحاد ملی را نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این امر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی دانست و گفت: دشمنان ایران اسلامی به همین دلیل تلاش خود را جهت تضعیف وحدت ملی و خدشه‌دار کردن یکپارچگی ملت ایران به کار گرفته‌اند.

وی، ایجاد فتنه‌های قومی و درگیری‌های مذهبی در کشورهای مختلف را جزو سیاست‌های کهنه و همیشگی استعمارگران برای سلطه بر منابع اقتصادی و منافع سیاسی کشورها دانست و افزود: تجربه نشان داده است که شکستن وحدت ملی در هر کشور مقدمه فرو ریختن سایر ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تشکیل دهنده ملت‌ها و دولت‌ها می‌باشد.

شایق، با اشاره به نقش رسانه‌ها در حفظ وحدت ملی، افزود: مسولین فرهنگی و سیاسی کشور باید به وظیفه خطیر خود در این رابطه واقف بوده و ضمن تلاش در جهت تقویت وحدت ملی از هر گونه اقدام تفرقه افکنانه و مشکوک جلوگیری کنند.

محمدحسین فرهنگی دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه با اشاره به شرایط فعلی داخلی کشور و شرایط حساس جهانی، مناسب‌ترین و ضروری‌ترین ایده برای پیگیری در سال ‪ ۸۶‬را دو عنوانی دانست که مقام معظم رهبری بطور دقیق و هوشمندان مطرح کرده‌اند.

وی گفت: مقابله با تهدیدات مختلف علیه جمهوری اسلامی با ایجاد اتحاد و انسجام داخلی در برابر ادبیات زورگویانه و تهدید آمیز قدرت‌های بین‌المللی امکان پذیر است.

فرهنگی تاکید کرد: در این رابطه مهمترین ابزار و فرصت برای جمهوری اسلامی ایران انسجام بین صفوف و اتحاد بین آحاد مردم کشور است.

وی، بااشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود درخصوص وحدت، یادآور شد: ضرورت تداوم انقلاب اسلامی نیازمند وحدت داخلی است و بدیهی است که قدرت‌های زورگو در برابر اتحاد ملی نمی‌توانند به اهداف غیر قانونی و غیرمنطقی خود دست یابند.

فرماندار شهرستان اهر نیز معتقد است، تا زمانی که اتحاد و همدلی بین مردم و مسوولان در جمهوری اسلامی است، توطئه‌های دشمنان علیه کشور نقش بر آب خواهد شد.

صفر اصغری گفت: هر چه دشمنان سعی در تضعیف و تهدید انقلاب ما می‌کنند خود رسوا شده و انقلاب اسلامی استوارتر از پیش به حیات خود ادامه می‌دهد.

نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انسجام اسلامی یکی از بهترین راه‌ها برای پس گرفتن حقوق تضییع شده جهان اسلام از استکبار جهانی است.

ولی‌الله دینی افزود: وحدت، حلقه مفقوده دولت مردان کشورهاست وعنصر حیات بخشی برای بقای انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.