سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناخت اتحاد ملی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم مصادیق و مولفه‌های بارز اتحاد ملی و انسجام اسلامی را شناسایی و در جهت تقویت هر چه بیشتر آنها در جامعه اسلامی گام برداریم.

جواد آرین‌منش عصر روز پنجشنبه در "همایش اعضای بسیج مهندسین کشور" در مشهد افزود: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده، برخی افراد و جریانها در صدد خدشه‌دار کردن این موارد بسیار مهم و حیاتی هستند.

به گزارش ایرنا وی گفت: این اشخاص و جریانها در ادامه فعالیتهای خود از سنوات گذشته، سعی می‌کنند در قالب یک پروژه با ایجاد و یا دامن زدن به اختلافات و درگیریهای قومی، مذهبی و فرهنگی در کشور، به اهدافشان برسند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:
قشر دانشجو و فرهنگیان جامعه دارای یک سری مشکلاتی هستند و دولت و مجلس از هیچ تلاشی برای کاهش این تنگناها مضایقه نمی‌کنند، ولی برخی افراد با احیا کردن این سری تنگناها به آنها دامن می‌زنند.

وی گفت: در این راستا مجلس شورای اسلامی توجه خاصی به مشکلات فرهنگیان داشته و به عنوان مثال اعتبار آموزش و پرورش از چهار هزار و ‪ ۲۰۰‬میلیارد تومان پارسال به هشت هزار میلیارد تومان برای امسال افزایش یافت.

آرین منش در ادامه، مهمترین مصوبات دو هفته گذشته مجلس شورای اسلامی را استانی شدن انتخابات مجلس و برپایی همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری ذکر کرد.

وی در توضیح مصوبه استانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس گفت: در این فرآیند بر خلاف روال کنونی، مانند انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک فهرست واحد از نمایندگان نقاط مختلف استان ارایه شده و مردم به آنها رای می‌دهند.

او اظهار داشت: این مصوبه برای بررسی بیشتر به شورای نگهبان ارسال شده و ظرف چند روز آینده باید نتیجه نهایی آن اعلام شود.

وی گفت: تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، کاهش چهار ماهه عمر دولت نهم و افزایش هفت ماهه دوره مجلس هفتم برای نیل به این امر به احتمال زیاد چون مغایر مفاد قانون اساسی است، مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد و به مجلس بازگشت داده می‌شود.

او اظهار داشت: با توجه به اصرار زیاد مجلس بر تحقق این امر، مصوبه بعد از عودت، برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

وی که خود را از مخالفان این مصوبه در مجلس دانست ادامه داد: تجمیع این دو انتخابات صرف نظر از صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، صد در صد مخالف چهار اصل قانون اساسی بوده و به مصلحت کشور نیست.ک/‪۲‬